Archívum

Leírás

Friss topikok

Who is Marylin Monroe?

2012.07.27. 12:09 lilikovacs

 

50 év legmeghatározóbb ruhái

 

Marilyn Monroe
született Norma Jeane Mortenson
 (Los Angeles1926június 1. –Los Angeles1962augusztus 5.)

 amerikai énekesnő, Golden Globe-díjnyertesszínésznő és szexszimbólum

 

Élete

Norma Jeane Mortensonként született Los Angelesben, de az édesanyja első férje után Norma Jeane Baker néven ismerjük. Gyermekkorát
nevelőszülőknél és intézetben töltötte. Apját nem ismerte, 
 anyja elmegyógyintézetbe került Norma 5 éves korában. 16 évesen otthagyta a gimnáziumot és férjhez ment. 1944-ben egy hadianyaggyárban dolgozott betanított munkásként, amikor a hadsereg egyik fotósa felfedezte, és nemsokára modell lett. 1948-ban a 20th Century Fox szerződtette kisebb szerepekre. marilyn_monroe_15.jpgEkkor festette szőkére a haját és változtatta meg a nevét. Pályafutására rányomta bélyegét a szexbomba-image. Sokszor próbált olyan szerepekhez jutni, amelyekben megmutathatná színészi képességeit is, de sem a filmgyártók és sem a közönség nem óhajtotta őt másnak látni. Monroe karrierje erotikus vonzerejére építkezett. 1950-ben a Mindent Éváról című Joseph L. Mankiewicz filmben tűnt fel egy epizódszerep erejéig. Első ismertebb filmje a Aszfaltdzsungel volt, de nemzetközi hírnevet a Niagara című filmmel szerzett. Marilyn Monroe a szexistennő trónjára emelkedett ezzel a szereppel. Ragyogó szőkeségével, szabályos arcával, nőies idomaival az „Igazi nőt” imádták benne.

 

1953-ban az első Playboy címlapján szerepelt.

1955-ben az Actor's Stúdió színiiskola tagja lett. Monroe magánéletét is szívesen célba vette a sajtó. Arthur Miller íróval kötött házasságát folyamatosan tudósították

1956–1961 között, csakúgy, mint John F. Kennedyvel és öccsével, Roberttel való viszonyát is. Sokak azt állítják, öngyilkos lett. Egyesek bizonyítékot vélnek felfedezni arra, hogy gyilkosságot követtek el ellene. Nagy mennyiségű Nembutal beöntést kapott.[1] Ezt azonban több kutatás is megcáfolta. Képei még mindig mindenhol megtalálhatók, mítosza semmit sem halványodott.

Marylin mára legendává és sok ember példaképévé vált. 


Marylin mondta:

"Nem tudom, hogy ki találta fel a magas sarkút, de minden nő tartozik neki."

"Adj egy lánynak megfelelő cipőt, és meg tudja hódítani a világot."

"Nekem is vannak érzéseim.És még mindig ember vagyok.Minden amit akarok az az,hogy önmagamért és a tehetségemért szeressenek."

"Én önző vagyok, türelmetlen, és egy kicsit bizonytalan.Hibázok,uralhatatlan vagyok és időnként nehezen kezelhető.De ha nem tudod kezelni ezeket a rossz dolgokat, akkor biztos, mint a pokol, hogy nem érdemled meg a legjobbakat sem. "

"Volt egy lány, aki tudta, hogyan lehet boldog akkor is, ha szomorú volt. És ezt fontos, hogy tudd."

"A nevem ott volt a fényben.Azt mondtam: ,,Istenem, valaki hibázott." De ott volt kivilágítva. És én ültem ott, és azt mondtam: ,,Ne feledd, te nem vagy sztár." De mégis ott voltak a fények." 

"Hollywoodban egy lány erénye még a frizurájánál is lényegtelenebb. Aszerint ítélnek meg,hogy hogy mutatsz,nem aszerint,hogy mi vagy.Hollywood egy olyan hely ahol ezer dollárt is fizetnek egy csókodért,de csak ötven centet a lelkedért.Én tudom,mert eleget utasítottam vissza az előbbit,és tartottam a markomat az ötven centért." 

 

 

                

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elitestyle.blog.hu/api/trackback/id/tr614681550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása